Eurodesk történetek: Kettős identitással a hálózatban

2020.07.27. 16:06 Kategória: Híreink

Interjú László Cecíliával, a szolnoki Europe Direct iroda munkatársával.

Mikor ismerted meg az Eurodesk hálózatot, és mi volt az, ami az Eurodeskhez csatlakozásodat motiválta?

2004-ben Debrecenben volt egy Eurodesk képzés az Észak-alföldi régió munkatársainak, ahova a debreceni Európai Információs Pont a szolnokival együtt  meghívást kapott. Nagyon nagy élmény volt, és nem csak szakmailag, ugyanis barátokat is szereztem ezen a tréningen. Akkoriban a Europe Direct iroda Európai Információs Pont néven működött, 2005-ben egységesítették Európa-szerte Europe Direct néven az egész európai hálózatot. Ez volt az első olyan esemény, ahol az Eurodesk-kel közvetlenül találkoztam, és közös pontokat, célokat fedeztem fel a tevékenységeinkben. Az akkori Mobilitás Észak-alföldi regionális irodájának kollégái nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy ne is legyen bennem kétség afelől, hogy jól teszem-e ha a hálózathoz csatlakozom. Így kerültem bele az Eurodesk világába.

Mit köszönhetsz a hálózatnak, miért éri meg tagnak lenni és maradni?

Nagyon sok mindent köszönhetek partnerszervezetként a hálózatnak. Emberileg és szakmailag egy fantasztikus közösség. Nem érzem egyedül magam az információ -átadás professzionális világában. Mindig nyújt valami újat, és van kihez fordulni, amennyiben a tevékenységeim során kérdésem merülne fel. A hálózat tagjaként első körben találkozhatok azokkal az információkkal, melyeket a célcsoporttal meg tudok osztani. Az Eurodesk és az Europe Direct tevékenységei kéz a kézben járnak egymással. Az Eurodesk által biztosított nemzetközi ifjúsági információk kiegészítik mindazt a tudást, mellyel Europe Direct irodaként rendelkezünk.

Mit jelent neked a nemzetköziség, az európai lehetőségek, illetve az ifjúság?

Helyileg a szolnoki könyvtárban működő Europe Direct képviselőjeként nagyon fontos feladatomnak tartom a nemzetközi információk átadását, a fiataloknak megmutatni azt, hogy milyen klassz lehetőségeik vannak, bátorítani szeretném őket arra, hogy minél többen vegyenek részt mobilitási programokban. Én is részese lehettem évekkel ezelőtt ennek az élménynek, igaz, én nem Erasmus programban, hanem az Amerikai Egyesült Államokban töltöttem fél évet ösztöndíjasként; még jóval európai uniós tagságunk előtt. Mindenkinek csak ajánlani tudom, biztatni az ifjúságot arra, hogy feltétlen próbálják ki, akár ösztöndíjas egyetemi hallgatóként, akár önkéntesként, akár egy diákcsoportnak szóló nemzetközi programlehetőség keretében. Nagyon fontosnak tartom azt is kiemelni, hogy ezzel nem külföldre küldjük a fiatalokat, inkább arra biztatjuk őket, hogy itthon hasznosítsák a külföldön megszerzett tapasztalatot.

Milyen nemzetközi programjaitok vannak?

A Europe Direct közvetlenül saját hálózatán keresztül szervez nemzetközi programokat, de civil szervezetek megkeresésére vállaljuk a velük való együttműködést Erasmus-os nemzetközi projektjük megvalósítása során is. Elsősorban Lengyelországgal veszünk részt közösen nemzetközi programokban a különböző helyi szervezetek invitálásának eleget téve, de más európai országokkal is valósítottunk meg projekteket.

Hogyan próbáljátok megszólítani a fiatalokat?

Europe Direct irodaként nem csak fiatalokkal állunk kapcsolatban, de a kezdetek óta nagyon szeretünk velük dolgozni. Az irodánkban is kapcsolatba tudunk velük lépni, de még inkább akkor, amikor különböző rendezvényeken, fesztiválokon, és börzéken is megjelenünk mind Eurodesk, mind pedig Europe Direct színekben. 10-15 éve még minden új volt, sok-sok információ, melyekhez leginkább csak rajtunk keresztül jutottak el, de ma már nagyon sok helyről lehet informálódni, az interneten is, csak tudni kell okosan keresni, és gondosan szűrni az információkat. Ennek ellenére igénylik a személyes találkozást, a közvetlen tanácsadást. Nem mindenki alkalmas egyből arra, hogy európai mobilitási projektben vegyen részt, hogy hosszú időre külföldön rendezkedjen be. Ez a nagy kihívás: motiválttá és képessé tenni őket a részvételre.

Végül még két kérdést szeretnék feltenni neked. Mi volt a legjobb, Eurodeskhez kapcsolódó élményed? Mit neveznél meg a hálózat legfontosabb értékeként?

A legemlékezetesebb élményem az volt, mikor 2006-ban a kecskeméti Eurodesk-es kollégámmal részt vettünk Görögországban egy nemzetközi Eurodesk találkozón. Itt nagyon sok, több száz Eurodesk partnerrel találkoztunk, köztük többen voltak Europe Direct irodák is egyben. A magyar találkozók közül pedig a 2004-es egri találkozó volt a legemlékezetesebb. A hálózat partnerszervezetei évente kétszer találkoznak egymással annak érdekében, hogy megosszák egymással a tapasztalataikat, jó gyakorlataikat, melyek mind hozzájárulnak a nemzetközi és a hazai ifjúsági munka sikeréhez. Ezek a találkozók nagyon jó hangulatban teltek, és mind szakmailag, mind pedig emberileg nagyon sokat adtak. Mit is nevezhetnék meg mást a hálózat értékeként mint azt a közösséget, amelyben jó tartózkodni, azt a szakmai közeget, ahol sosem érzed magad elveszve, egyedül, sem hazai, sem nemzetközi szinten.


Ha nemzetközi programok és lehetőségek iránt érdeklődnél, keresd a szolnoki Europe Direct irodát vagy a hozzád legközelebbi Eurodesk partnert. Elérhetőségieket oldalunkon a Partnerek fül alatt találod meg.

 

'



Megosztom

Egységes európai portál segíti az álláskeresőket - Elérhető az új Europass online platform

Elindult az europass.eu oldal, amely számos szolgáltatással várja az álláskeresőket, tanulni vágyókat, munkáltatókat, tanárokat, oktatási intézményeket és karriertanácsadókat. A digitális platform nemcsak az önéletrajzírásban, hanem az álláskeresésben és a tudatos karrierépítésben is segíti a felhasználókat. Ezzel együtt modernebb megjelenést kapott az Europass önéletrajz is, amely már 15 éve van jelen Európában.

Eurodesk történetek: Karrier, Kahoot és a szülőség - 1. rész

Interjú Maczó Józseffel, a veresegyházi Támaszpont MOPKA munkatársával.

Eurodesk történetek: Karrier, Kahoot és a szülőség - 2. rész

Interjú Maczó Józseffel, a veresegyházi Támaszpont MOPKA munkatársával.