Eurodesk Survey 2019

2019.12.19. 13:45 Kategória: Ifjúsági mobilitás

Az Eurodesk Survey egy többnyelvű, egész Európára kiterjedő kutatás, amely az Eurodesk Brussels Link koordinálásával valósult meg. A kérdőívet a nemzetközi Eurodesk hálózat fejlesztette, fordította, majd terjesztette az európai fiatalok körében. Az online felület mellett a kérdőívet multiplikátorokon keresztül, valamint jelentős döntéshozókkal és partnerekkel folytatott együttműködések során jutatták el a fiatalokhoz.

Az Eurodesk Survey célja az volt, hogy összegyűjtse a 15 és 30 év közötti fiatalok tapasztalatait, élményeit és véleményüket. Különböző szempontok szerint vizsgálta az ifjúsági tájékoztatást (youth information) és a tanulói mobilitást, illetve egyszerre célozta a gyakran utazó (mobil) és a kevés utazási tapasztalattal rendelkező (non-mobil) fiatalokat. Elsősorban a fókuszában a fiatalok azon tapasztalatai voltak, amelyek a mobilitási információk keresésére vonatkoznak: milyen forrásokból tájékozódnak, és hogyan lehet őket elérni.  A kutatás eredményeként kirajzolódtak a tanulmányi mobilitás előnyei és akadályai; továbbá összegyűjtötték a fiatalok javaslatait azzal kapcsolatban, hogy az ifjúsági tájékoztatás a mobilitás lehetőségek terén milyen irányban fejlődhetne.

Az egyes felmérések végén jelentés összegzi a kutatás eredményeit és a fejlesztési javaslatokat helyi, nemzeti és európai szereplők számára.

Az Eurodesk Survey két évente kerül felmérésre.

A kapcsolódó publikációk ide kattinva érhetők el.



Megosztom

2020 JANUÁR
DiscoverEU - kihirdették az eredményeket

Megközelítőleg 74 ezer fiatal pályázott Európa-szerte az Európai Unió nagy sikerű kezdeményezésének, a DiscoverEU-nak 2019. őszi fordulója során.

Amiens – Európa Ifjúsági Fővárosa 2020

Európa Ifjúsági Fővárosa (European Youth Capital – EYC) 2020-ban a francia város Amiens, amelynek kiemelt célja, hogy a város innovatív átformálása, alakítása során tegye versenyképessé a fiatalokat.

Véget ért a Time To Move

Idén októberben is lezajlott az évről évre egyre népszerűbb Time To Move kampány. Ezúttal a fiatalok Eurodesk hálózat országaiban (több mint 30 ország szerte Európában) az előző évekhez képest is kimagaslóan sok helyen és alkalommal szerezhettek információkat a rájuk váró lehetőségekről.