A legfrissebb Eurobarométer felmérés

2017.09.05. 15:01 Kategória: Aktív részvétel

Európai tavasz? A legfrissebb Eurobarométer felmérés szerint nő az optimizmus és a bizalom

Majdnem többségbe kerültek azok is, akik saját országuk gazdasági helyzetével kapcsolatban is bizakodóak. Jóllehet változatlanul nagyok a különbségek a tagállamok között, a nemzeti gazdaság helyzetének pozitív értékelése egyre inkább teret nyer 22 tagállamban, köztük Magyarországon is (41%, +11 százalékpont). Szintén növekszik az Európai Unióba vetett bizalom – 42%-kal 2010 óta jelenleg áll a legmagasabb szinten, Magyarországon 46%-ot ér el –, az euró támogatottsága pedig 2004 óta most a legerősebb, Magyarországon is eléri az 52%-ot. Végül az európaiak 68%-a érzi magát uniós polgárnak, ami e mutató tekintetében a valaha elért legmagasabb arány. Magyarországon ennél is többen, a válaszadók 70%-a érzi magát uniós polgárnak.

Ami az EU előtt álló aktuális kihívásokat illeti, a válaszadók most elsőként a terrorizmust említik (44%, +12 százalékpont 2016 ősze óta). A bevándorlás, ami 2015 tavasza óta a legaggasztóbb jelenségek közé tartozott, most a második leggyakrabban említett kihívás (38%, –7 százalékpont), messze megelőzi a gazdasági helyzetet (18%, –2 százalékpont), a tagállamok államháztartásának állapotát (17%, nem változott) és a munkanélküliséget is (15%, –1 százalékpont).

A magyar válaszadók is a bevándorlást (60%) és a terrorizmust (55%) említették leggyakrabban az EU előtt álló kihívásokra vonatkozó kérdésre – mindkettőt az EU-s átlagnál jóval nagyobb gyakorisággal említik a magyar válaszadók. A Magyarország előtt álló kihívásként viszont leggyakrabban a egészségügyi és szociális biztonságot jelölték meg a magyar megkérdezettek (41%).

Ezenfelül tizenegy nem uniós országban – amelyekben először került sor Eurobarométer felmérésre – a válaszadók többsége arról számol be, hogy pozitívan látja az EU-t. Ez néhány fontos eredménye a legutóbbi Standard Eurobarométer felmérésnek, amelyet az „Európa jövőjéről – EU-n kívüli vélemények” című Eurobarométer gyorsfelméréssel együtt tettek közzé.

A teljes közlemény itt olvasható.



Megosztom

2017 OKTÓBER
Csatlakozz a Time to Move pólókészítő versenyhez

A Time to Move kampány egy eseménysorozat, amit az Eurodesk hálózat tagjai valósítanak meg Európa szerte októberben, azzal a céllal, hogy minél több fiatal ismerje meg a mobilitási lehetőségeket.

Miért fontos Európa?

Mi az EU legégetőbb problémája? Hogyan lehetne megoldani? A Why Europe Matters kezdeményezés lehetőséget biztosít 16-25 éves fiataloknak, hogy véleményük, ötleteik eljussanak az EP döntéshozóig.

Légy az Európai Parlament Facebook oldalának kezelője egy napra!

Az Európai Parlament versenyt ír ki a Facebook oldaluk egy napig tartó kezelésé.